Blåbär

Helgen går fort som vanligt, igår fm åt jag världens längsta frukost till doften av nybakde blåbärsmuffins....Mamma och Pelle är här i helgen och de har alltid med sig massor med frukt och grönsaker när de kommer. Pelle har ju en frukt och grönsaks grosistfirma...(vet ej om jag stavade rätt....) Hur som så när de kom i fredags fick vi massa jordgubbar och blåbär m.m...så igår när Danne åkt till karlskoga läste jag tidiningen och käkade massor med fil med jordgubbar och blåbär...jag bakade som sagt oxå blåbärsmuffins som blev platta men goda:) Sen drog jag till ängen där projekt rensning hade startat...vi rensade ur mammas förråd vilket var spännane...massor med saker jag inte visste fanns..(kanske även saker som mamma inte viste fanns?) hur som blev det två vändor till tippen med full släpkärra....Nu kan man gå in i förrådet vilket man typ aldrig kunnat gjort förut...hehe sorry mamma....

På kvällen hade ingen av oss lust att laga mat så det bli Mingla för alla fyra:) mycket mysigt...hade på mig en ganska ny tröja och en jacka som ja verkligen trivs i...vad händer?????? JO när vi sitter å äter så hänger han som jobbar där upp en stor ljusstake (typ) stor och med ett stort ljus på, den hänger han bakom mig, vilket jag inte ser....Så när vi ska gå hem så ställer jag mig upp och ska sätta på mig jackan...japp jag kommer väl åt ljuset på nått sett så hela alltet åker i backen...(bör tilläggas att den inte satt fast speciellt bra) så allt stearin hamnar på min hand och skvätter upp på jackan....jag blev  lite chokad och hann tänka lite innan jag sprang till toaletten för att skölja med kallt vatten...lindade in handen med blött papper, skällde lite på gubben som jobbar där...och gick hem...dock sa han att jag skulle höra av mig om jackan inte blev bra...jag och mamma ska tillbaka imorrn och kräva ersättning...plus att min hand är svullen och gör ont...så nu är det massa salva och en gasbinda på som gäller....får se hur det går att jobba imorrn, svider som tusan när man tvättar händerna å man gör juh det x-antal gånger på mitt jobb....

Idag då? jaa vi tog en sväng för att kika lite på en ny bil...eller inte en ny men en ny för oss...får se om det blir nått till slut. Sen snabbis på marieberg för att köpa salva och grejer till handen...sen hem å städa lite och så fick jag ryck och bakade havrekakor:) Sen knacka det på dörren..första roliga spontanbesöket!:) Dannes Farbror och hans fru kom förbi:) Tur att jag hade städat och bakat då..perfekt!

Efter det tog jag en sväng till ängen igen för att gratta Sara som fyller år idag!:) trevligt att träffa sörbyligan igen!:)Saknat er mycket!

Nu har vi nyss kommit in efter att ha staplat en himlans massa ved som Dannes farbror kom förbi med ikväll...så nu har vi så det räcker ett bra tag framöver...Nu börjar det bli dags att sova snart..imorrn måndag och jobb igen....

VI hörs!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0