Irriterad för mindre...

Imorse fick jag börja jobba kl 9 istället för 10...bra å komma upp men jag hade behövt sova en timme till...dagen gick iofs fort och jag har myst och busat massor!:) Kom hem vid halv 6 tiden och satte på en gång igång med att baka...varje fredag har vi fredagsfika på jobbet och imorrn är det min tur att stå för fikat...jag bakade en ananaspaj!:) Ställde in den i ugnen och gick å satte mig i soffan...jag kollade av någon anledning på receptet en gång till...å så klart hade jag missat sockret i degen...hur jag nu kunde lyckas med det!?

ut med pajen ur ugnen och ner i soptunnan! Iväg till ica i en väldigt fart för att köpa mer ananas och mer cream fraiche....hem igen och började om från början...nu tog jag precis ut den ur ugnen och den ser okey ut iaf..imorrn får jag veta om den blev bra. Nackdelen med att baka paj är ju uppenbarligen att man inte kan provsmaka för att ta reda på om det blev bra...så nu får jag hålla andan när de smakar imorrn;)

Inte nog med detta lilla i-landsproblem...här kommer nästa...igår kväll började de låta någe jävligt i fjärrvärmepumpen...lät som världens största popcorn maskin (vilket iofs skulle ha varit rätt häftigt) men jag sprang ut till granen och de lät precis lika där...de ringde till eon och efter en stund var det tyst igen...imorse när jag skulle duscha så sköljde jag av mig och tvåla in mig som vanligt..sen insåg jag att vi bara hade kallvatten! jippi!!!! not! där fick jag en kalldusch;) jag insåg även att jag inte hade drömt att vi inte hade varmvatten som jag trodde, Danne viskade det till mig innan han åkte till jobbet....

Hur som så skulle det komma en snubbe och fixa det, han skulle ha kommit kl 18..han är fortfarande inte här...kl är 20.30....ska jag tro att han inte kommer eller att han kommer senare? Danne ringde och fråga vid kvart i sju då sa han att han skulle komma...jag är trött vill sova hyfsat tidigt, så de vore juh ganska bra å veta om han kommer eller inte....Sånt här gör mig irriterad...jag vill veta om han INTE kommer....jag vill iofs veta om han kommer oxå...ser inte fram emot att behöva duscha kallt imorrn med....är det så här det är att bo i hus? vi kanske ska börja värma varmvattnet med ved istället!? 

Nu sitter jag å tittar på Rosa bandet galan...viktigt program för en viktig sak! 
Hoppas ni har en bra kväll!?

Vi hörs!

KRAM 

Kommentarer
Postat av: Stina

Vara utan varmvatten är inge kul...det kan dock hända även om man bor i lägenhet, tyvärr!!

2010-10-28 @ 21:13:02
URL: http://mamastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0