Onsdag...

Uscha vad jag är seg på morgonen nu för tiden...ingen lust att gå upp alls...men upp va ja ju tvungen att gå så in i duschen, på med kläder och i med lite frukost sen cykla jag iväg till jobb nr 1....Det tog sin lilla tid att ta sig dit idag, då det blåste så jag vet inte vad...världens motvind och jag va på väg ner i diket flera gånger...

Jobbade i 3:an idag:) De hade cykeldag så alla hade med sig sin cykel och så fick de åka runt på olika stationer med cykeln. Någon bana som de skulle köra, tipspromenad, och info (nån kille från trafik....nånting va där) och så min å Kajs station cykelkontrollen....haha jag den minst teckniska människan som finns skulle studera barnens cyklar...vilket skämt tänkte jag...men de gick bra. Vi kollade handbromsar, lysen, reflexer, kedja och lite annat å va cykel bra så fick de ett klistermärke att sätta på som det stod " Säker cykel" på. De va några som inte hade varken bromsar eller lysen...hur tänker man som förälder då? vill man inte att barnen ska cykla på en säker cykel? Hur som de som inte fick klistermärke idag får fixa det vi påpekade och sen visa upp igen å får förhoppningsvis ett märke då:) Vi hade då inte hittat på reglerna själva utan dem va från han killen som va där å hade infon...

Strax efter tolv slutade jag och då var det dags för nästa jobb. Ledsagar jobbet....vi gick en sväng på stan och så följde jag med henne när hon käkade lunch. Nu är jag hemma å är trött å har ont i skallen...funderar på att vila en stund innan ja sätter igång å läser....eller "läser".....

Ikväll ska vi bara vara hemma...ska iofs tvätta...men annars lugnt...hoppas allt är bra med er...???
Kram


Det blåser en del här idag....
Bild: Na.se

Kommentarer
Postat av: Fatima

Det är skammligt att vissa föräldrar inte bryr sig mer om sina barns säkerhet. Själv minns jag min egen cykeldag i skolan, jag var sååå nervös vid alla de olika stationerna! Det var ju så pirrigt och tänk om man skulle göra fel....jag fick också ett klistermärke på min cykel! Detta var väl typ 22år sedan ;)

2009-05-27 @ 20:30:57
URL: http://misssnoopy.blogg.se/?tmp=23173307

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0