Mina senaste dygn...

Som ni vet så har min mage varit allt annat än bra den senaste tiden...natten till tisdagen blev den ännu värre...klarade mig hemma framför toastolen och med världens kramper fram till morgonen, sen blev det ambulans in till akuten....

väl där så fick jag dropp och smärtstillande och vila i x antal timmar tills jag fick åka vidare till röntgen för att göra ultraljud...visade ingenting men hade så ont så inlagd blev jag...:( Tisdags kvällen betod av sprutor, syrgas (mot illamåendet) och massa vila. Senare fick jag sällskap på rummet av en gammal klasskompis så då vart det lite roligare iaf...så hade man någon att umgås med när mamma och Danne åkte hem...visserligen va jag inge social alls på tisdagen..men iaf...

Onsdag morgon fortfarande dropp och sprutor och en väldig smärta...på em blev det en gastroskopi...det va de värsta jag gjort tror jag...gick ner med en slang genom munnen och ner till magen..för att sen blåsa in luft å FAN vad ONT det gjorde!!! men jag överlevde det oxå....visade inte heller nått speciellt mer än att magmunnen var glapp...

Torsdag...trodde jag att jag skulle få åka hem:) men först skulle en CT- röntgen göras...jaha tänkte jag vad bra..så det blev till att dricka kontrastvätska i 2 timmar...fuck vad äckligt det var!!! fick kväljningar hela tiden efter varje klunk...ett under att det inte kom upp igen....Sen när på röntgen där maskinen hade gått sönder så jag fick lägga mig i ett vilorum en stund å vänta...sen när det väl var dags så fick jag mer kontast denna gång insprutat i blodet...man blev helt varm och det KÄNDES som man kissade på sig...vilket man så klart INTE gjorde:)

Danne kom på kvällen å vi väntade på att bilderna skulle komma så vi kunde åka hem...istället kom det in en sköterska å sa att jag skulle stanna fast hon sa inte varför...men fick iaf snällt stanna kvar när Danne fick åka hem.:(

Fredag vaknade flera gånger inatt av att det gjorde ont i magen å mådde illa..doktorn kom in vid nio tiden å berättade att de såg på röntgen att lymfkötlarna i magen var svullna..de kallades tydligen körtelbuk...och det kan göra väldigt ont och man har svårt att äta...(nehe menar ni tänkte jag!!!) hur som..så släppte dom äntligen hem mig:) men med villkoret att får jag mer ont, feber eller fortfarande inte kan äta så måste jag komma tillbaka eftersom jag då måste ha dropp....

Nu ska jag lägga mig i soffan å njuta av att jag är hemma....kan ligga och stå då går det bra men äta och sitta det går inte...får se vart det slutar:) nu är det helg iaf!!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Carita

Men lilla du, detta låter inget vidare. Men Danne tar hand om dig va?

Krya på dig

Kram

2009-03-07 @ 23:08:00
URL: http://carita.travtranaresoderberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0