De senaste dagarna

I lördags började dagen med en sväng på marieberg och ikea. Vi köpe lite smått och gott hit hem och jag fixade lite block och grejer till plugget....köpte med oss lite mat och åkte hem å slappa en stund. kl 15 var de dags för mig att ta tåget till Hallsberg där jag och Fatima skulle förbereda för kvällens grillfest:) De gick prima och fort så vi kunde ta de lugnt och snacka en bra stund oxå:) Vid 18 tiden döck resten av gänget upp dvs Danne, Linda, Kristin, Lottis och Jonas. Vi käkade mat och kladdkaka (som förövrigt va jätte god) och pratade om allt och ingenting. Vid 01 började vi dra oss hemåt. Usch vad jag inte gillar att köra i mörkret...men de funkade de med:)

Igår Söndag så började vi dagen med att göra lassange (eller de va Danne som gjorde den) käkade lite till lunch och sen åkte vi iväg till farmor en stund. De är så mysigt att vara hos henne:)

På em drog vi oss mot Karlskoga för att hälsa på familjen Söderberg/ Magnusson. Danne fick prova på att köra häst och jag fick åka med en runda:) de va en spännande upplevelse men framförallt avslappnande. Skönt när de blåser och man bara hör ljudet från hovarna som slår mot marken...kallas de nått speciellt, eller kan man förklara de så..???hmmm...vi köpte lite mat och käkade tillsammans innan vi åkte hem. Det var som vanligt ett trevligt besök!:) Ser fram emot att träffa Carita lite utanför "gården" de ska bli kul! tack för att jag får följa med;)!

Idag då...ja då började plugget om igen...imorse innan jag skulle åka var de blandade känslor, men när jag träffade Fatima så blev jag genast mer peppad! detta kommer att bli bra och kul! ska bli roligt att skriva med dig vännen:) Dagen kändes dock låååång...hade en introduktions föreläsning på morgonen och en information om alla olika ämnen som man kan välja till C-uppsatsen på eftermiddagen. Vi har alltså idag börjat på vår sista termin på lärarprogramet!!!:) SISTA! efter detta är vi helt klara. Nu fixar vi uppsatsen galant så vi känner oss nöjda, men vi får inte glömma att ha kul under vägen!

Ikväll är jag hemma själv...har fixat lite pluggrejer...letar gamla uppsatser på nätet och laddat hem en förelsäning,även letat böcker här hemma och gjort fint i mitt block:) Ska strax käka lite rester från helgen...de blir Wokade grönsaker med äggnudlar och kyckling. Ska sätta mig i soffan nu och kolla på Vänner. Sett de tusen gånger men som sagt så tröttnar jag aldrig!

Tänkte lägga in en bild på dagens outfit men hittar inte sladden så jag kan inte lägga in bilderna på datorn...jaja de får bli en annan gång.

Hoppas allt är bra med er!?
Många kramar från mig!

Kommentarer
Postat av: Fatima

Hej vännen,

Det kommer att bli en bra höst det här! Vi ska ha det både "lite" arbetsamt och MYCKET trevligt, det är ett löfte!

Jag har inte tagit mig igenom Lundberg än men ska kolla texten innan sovdax...om jag håller mig vaken dvs ;)

Jag hör av mig när jag genomlidit hans "bla bla bla" imorgon.

Vi ses igen på onsdag, hörs närmare om tid å plats

Kram

2009-08-31 @ 21:17:47
URL: http://misssnoopy.blogg.se/
Postat av: Fatima

Hej,

Nu har jag kämpat mig igenom Englunds föreläsning....dööötrist!!!

har även mailat Eva Hultin om vårat ämnesval. Hon tyckte vi hade placerat oss i rätt grupp och jag lämnade ett förslag på vad vi kanske skulle skriva om.

"Pedagogers bemötande av pojkar/flickor i förskolan- Vad kan detta ha för innebörd i barnens identitetsskapande?"

Vad tycker du om det? Eva tyckte det lät som en mycket bra idé :D

Ska vi fortfarande ses imorgon? Jag har tid i alla fall. Kram

2009-09-01 @ 14:50:44
URL: http://misssnoopy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0