Fredag...

Nu är jag hemma från dagens jobb, jaa jobb kan jag faktiskt säga idag och det känns bra! så sjukt bra! allting gick bra, vi hade roligt och barnen lyssnade för det mesta på det jag sa. Visst provade de gränser, de gjordet de absolut! men det måste man väl få göra oxå, då fick de se att även jag kan säga ifrån på skarpen och visa vad som inte är okey...
Efter första rasten, tio rasten som den kallades på min tid, så fick de säga massa frågor. Allt från vad är din favorit färg till vem är du kär i blev det, sen fick de var sitt papper och så fick de svara på alla dessa bra frågor! Så nu har jag 26 "min bästa lista" här hemma som jag ska läsa och skriva några rader tillbaka till dem, som ett litet brev...allt för att lära känna dem bättre:) Det är toppen för mig att veta vad de gillar och inte...så jag vet vad jag kan skämta om eller prata allvar om...Jag älskar det här jobbet, och alla dessa underbara ungar!


Har varit och tränat nu, så jag är helt slut i benen...ska väl ta en dusch och sen hoppas jag på att min kära sambo inte kommer hem alltför sent. Det är ju ändå fredag! Skulle tro att det blir kyckling eller pizza ikväll..beror lite på ork och lust...Ska försöka åka och hämta mitt jobbschema för sommaren under helgen...ryktas om att jag bara fick 5 veckor...jag hoppas det blev mer...annars får jag hoppa in extra hoppas jag...tur att jag har ett jobb till, och sen så kanske man kan få hoppa in på fritids under sommaren oxå om man har tur...

För jag vet att om jag ska vara ledig mycket kommer jag bli så rastlös...så då börjar jag väl på C- uppsatsen mitt i sommaren och det vill jag inte vara med om...jag vill jobba massor och tjäna lite pengar....kanske ska jag hämta schemat så fort som möjligt så kanske man kan lyckas få ngn vecka ngn annanstans...?vårdfolk brukar behövas...

Hoppas allt är bra med er och att ni får en underbar helg! Kanske ska ni grilla ikväll?
KRAM


Kommentarer
Postat av: Ulrika Sultan

Vad roligt att höra att du trivs så bra på din VFU. Jag har det också toppen. Jag blir orolig då jag läser att du fortfarande blivit bra men samtidigt lugnad då jag läser tt du har många runt dig som tycker väldigt mycket om dig och tar hand om dig. Jag håller tummarna för dig min vän =)

Kram

2009-04-17 @ 20:38:43
URL: http://nxtlego.e-blogg.se/
Postat av: Ulrika Sultan

Jag blir orolig då jag läser att du fortfarande INTE blivit bra (ska det stå....knäppa jag) tt= att (dumma tangentbord)

2009-04-17 @ 20:40:54
URL: http://nxtlego.e-blogg.se/
Postat av: Frida

Du får väl komma o hälsa på här i sommar om du blir rastlös... :)

2009-04-18 @ 16:07:17
URL: http://fridayazdany.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0