Dags..

Nu är kl 21.00 och det börjar bli dags att lägga av för idag...Det gick segt hela dagen MEN gick lite bättre nu under kvällen! SKÖNT! men fortfarande en hel del kvar! Men bara en sida kvar att skriva på....hmm det får fixa sig...max 5 sidor får det vara....så nu får man öva sig på att vara kortfattad med ändå få med allt! Spännande...Har skrivit det sista för idag framför idol och ska nu lägga av och kolla på " vem kan slå Filip och Fredrik" Behöver en dos självförtroende till tror jag...Skriv gärna peppande kommentarer till mig=) då blir jag glad!

Sköt om er! KRAM

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jag tror det kommer att gå jättebra för dig. Du verkar väldigt seriös och flitig. Själv kuggade jag första hemtentan eftersom jag skrivit för enkelt helt enkelt. Man måste visa att man förstått de begrepp (morfem och sånt där) som ingår i kursen. Vem som helst skulle förstå att man ex måste försöka lära eleven att placera ut punkter rätt. Men för att bli godkännd på tentan måste du visa på satsnivå vad punktens placering gör för satsen. Är du med? Om punkten (eller verbet eller vad det nu är) är placerad på fel ställe i texten blir inte satsen fullständig. Daroon älskar dessa satser och sätter stort värde på att hennes studenter förstår och kan visa på vad delarna i satsen har för funktion och varför inte satsen fungerar om det inte stämmer.



Kanske gjorde jag det bara värre för dig nu... Men om de sagt detta på ett vettigt sätt (normal svenska går bra) från början hade jag inte behövt göra om den förbannade tentan.



Ett stort lycka till!

2008-09-25 @ 22:20:25
URL: http://pz2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0