Julen...


Då var julhelgen över igen, och jag klarade mig igenom den även detta år....jaa julen är inte alls som förr, ni vet som när man var liten...å nu när man blivit "stor" så känns julen rätt så jobbig..allas behov ska passas in och man ska försöka fixa så att alla blir nöjda...men så klart är det mysigt oxå....!

Julafton

Julafton började kl 06.00 då jag gick upp och åkte till jobbet, blev en enormt mysig dag på jobbet! älskar att jobba på julafton när man anstränger sig lite extra, och de får klä sig ännu finare än vanligt och alla är glada! Så roligt att se att man kan göra så lite, men det betyder så mycket för dem... :)

Slutade jobba kl 15, då vandrade jag vidare till mammi och Jens och fikade, gjorde mig i ordning och så delade vi ut julklapparna:) Fick massa fina saker, ett halsband av Jens som såg ut som en sköldpadda. Han hade köpt det på Hawaii:), av mammi fick jag mama mia, och Ps.i love you filmerna. En ny pyjamas, pengar, tröja, plattång, säkert mer...men mitt minne sviker....Av Danne fick jag biljetter till Footlose och presentkort på spahuset:)

Vid 18 tiden åkte vi ut till Dannes familj och käka julbord och sånt där, fick ett paket från The body shop och present kort på Nygatan spa av dem :). 

Vid 23.15 åkte jag, mamma och Jens till Längbrokyrka på midnattsmässa! det var fint och mysigt!

***************************************************************************************************************
Juldagen

Sov vi länge, hehe gick inte upp förän halv tolv...och sen åkte jag å träna. Eftermiddagen tillbringades återigen hos Dannes familj men den här gången även med hans farmor! Tycker så mycket om henne, hon är så söt! Kvällen spelade D tennis och jag tittade på film....;)

****************************************************************
Annandagen

Var jag på marieberg med kristin, köpte nya tele hem för den gamla har i stort sätt lagt av...var väldigt mycket folk så det var skönt att vi kom dit redan vid halv elva...sen åkte vi å träna:) skönt som sjutton! När jag kom hem var Danne i städartagen, så vi rensade ur alla garderober och slängde mängder!!! Så nu finns det lite mer plats. Kvällen spenderades hos mammi och Jens med en god middag och trevligt sällskap!
Jag somnade direkt jag kom hem....var helt slut....

**********************************************************
Idag Lördag

Gör jag ingenting...det är skidor på tv och det ser ut att bli en lugn dag! Eller en skön dag med andra ord. Ska ut å gå en sväng sen hade vi tänkt, och ikväll blir det nog onyttigt med Pizza och mama mia filmen! Vi har även satt ut talgbollar till fåglarna, Chiquita blev som galen och nyss när jag tittade ut satt det en stor jävla kaja där....inte riktigt det som var tanken....får hoppas att småfåglarna kommer tillbaka:)

ha en bra dag! och en fortsatt trevlig helg!
Stor kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0