Underbart

Ett litet torp i de norrlänska skogarna, det kör förbi en och annan bil lite nu och då och luften känns så härlig, jag umgås med älskade släktingar och mår så gott! Igår kväll eller snarare inatt när vi satt här vid köksfönstret och hade precis ätit en god middag så skriker min kära mamma till... EN ÄLG! och yes precis utanför fönstret  eller ja några meter bort stod en älg! jag har suttit och tittat ut varje kväll och väntat på att det ska komma ut en älg från skogen...och nu gjorde det äntligen det! första gången jag ser en älg så nära (utom när jag var på kolmården, men de räknas inte!)

Det bästa var att den verkligen va kvar en stund...stod och tittade på oss, antar att han (för det var en han, han hade tydligen horn..men jag såg då inte några horn, men alla andra gjorde visst det (????)) hörde oss och sen gick den in i skogen men kom tillbaka igen! tror den skulle över vägen, men han ändrade sig och sprang in i skogen igen efter ett tag...mäktigt! :)

När man är i Norrland så hör det till att se renar och älgar...på vägen upp såg jag bara en ren:) nu kan jag lägga till älgen på listan oxå!:)


Idag ska vi snart åka till min kära faster och farbror som bor ännu mer in i de norrlänska skogarna, men det är sååå himlans underbart och vackert där..jag går ner i varv så fort jag går ur bilen där..där ska vi bli bjudna på middag och sen ska vi alla ner till älven där min pappas morbror har stuga och mina sysslingar och lite annan släkt oxå är...ska bli så roligt att träffa alla! :)

Veckan går fort...tiden springer iväg och snart är det dags att packa ihop och åka hem igen...två dagar till, sen är min semester här uppe slut för i år...men som sagt detta är nog min fristad..det är underbart att vara här uppe, luften är annorlunda och lugnet lägger sig över mig som ett lock...jag älskar att vara här....

Nu ska jag slå in ett packet;)
Puss och kram till er alla!

Saknar dig Danne!

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag vill också se älg!

2010-07-09 @ 09:23:23
URL: http://parkerarsnett.blogg.se/
Postat av: Frida Svensson

Siri, du får mig att sakna norrland... Jag måste se till och ta en tur uppåt snart. Jag kanske kommer till örebro snart, vet inte säkert. Men om jag gör så hör jag av mig! Kramar

2010-07-27 @ 14:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0