Hobby?

Glad påsk!

Nu är den efterlängtade långledigheten här...så skönt att ha hela fyra dagar att ta det lugnt och samla lite krafter på. Sov toklänge igår, Danne åkte tidigt till jobbet...japp han jobbade på långfredagen stackarn...men men ja åkte å träna och sen hem å fixa till mig. På em när Danne kom hem åkte vi i väg till Vintrosa för lite em fika och sen middag.

Idag låg vi länge i sängen å snacka skit. Sen upp för en promenad i det underbara vårvädret!! Gick upp på stan köpte lite fika, blommor och glass och gick en vända. Sen hem för att äta goda bullar;) Nu har jag precis jobbat lite...barnfritid kallas de. bäst att göra det nu så slipper jag till veckan. Har skrivit några rader, satt in bilder i pärmar och fixat lite. Portfolio kallas de, dokumentation av vad som händer i förskolan.

Imorrn blir det en vända till sthlm! Ska åka till Barkaby och sen blir det lite andra projekt:) Sen på em ska vi till min moster å morbror och hälsa på. De har precis fått hem sin nya lilla hundvalp! Jag är så nyfiken:)

Hmmm så var det de här med ny hobby...det går så där med idéerna, fiskar var jag och titta på här om dagen, men de fanns inte den sorten som jag vill ha...vart finns de bra djuraffärerna???? Men så i torsdags så fick jag en bok av ,mamma som hon och pappa skrev i innan de skulle åka till sri lanka för att hämta mig, de skrev oxå under tiden de va där nere och nått år efter. Såå himlans kul att läsa och allt fanns där! Adresser, namn jaa allt. Så min nya hobby blir kanske kanske att skriva ner allt de viktigaste och fixa å dona för att snart lyckas ta mig ner dit...jag vill och jag ska! Vill se allt de dom såg på riktigt!!!!
Avslutar detta inlägg men en bild från underbara Sri Lanka! Detta vackra land är jag född i!





Se hela bilden


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0