Bergochdalbana...

Ja..många säger att livet är som en berg- och dalbana..och just nu känns det som att mitt liv är i dalen...känner mig misspepp på det mesta...det är en otrolig psykisk påfrestning att inte veta hur hösten ser ut..får jag vara kvar på jobbet eller får jag inte...kan de inte bara bestämma? Som det verkar nu så ska alla 5 avdelningarna som finns idag vara kvar vilket betyder att det behövs folk på den avdelningen jag jobbar idag...så kommer de ta in nya vikarier eller kommer de förlänga våra vik? Jag älskar mitt jobb, barnen där jag mig glad varje sekund, även om de ibland inte gör som man säger;) men de får mig verkligen att må bra! alla underbara ungar!

Hus letandet står STILL  det finns inga hus nu..iaf inte i de trakterna vi vill bo...och den här lägenheten går mig snart på nerverna...å den där klumpen jag bor med (han kallas så de sekunderna jag tycker lite  lite mindre om honom) tycker det är onödigt att flytta till en större lägenhet innan man köper hus...å ja det kan jag oxå tycka till viss del...men vi skulle behöva lite större nu..(nej inga barn på gång) för vem vet hur lång tid det tar tills vi hittar huset med stort H...

Känner även att jag behöver hitta ett nytt fritidsintresse/hobby...Danne har sitt med hästarna, travet och allt runt omkring de, vilket jag är jätte glad över! men jag behöver oxå nått...va inne i en pyssel period förut, men nu vet jag inte vad jag ska pyssla ihop längre...träna 'är tråkigt när man går dit själv..och ja städa å plocka är inte riktigt min grej...älskar att titta på film men de kan man väl inte göra jämt?

Funderar på att köpa fiskar dock..men de kan man inte heller sitta å titta på hela dagarna....hmm har ni några förslag...eller kanske börja baka mer..men vem ska äta upp de? jag? då ser jag snart ut som en bulle...laga mat...hmmm kanske...men samma där..till vilken nytta...som sagt kom med förslag!!! kanske ska börja ta mer kort? men vad ska ja göra med bilderna???
Ja som ni märker funderas de mycket...men kommer inte fram till något bra....

Hade min lyx fredag idag..vilket betyder att jag slutade halv två..men idag tog jag ut en halvtimme som jag jobbade över i tisdags så jag gick hem kl 13! åkte till marieberg för att köpa lite kläder..(göra slut på lönen;)) men hittade ingenting utom en mascara..och det vet ju alla inte är något klädesplagg....och sen blev det mathandling på coop. Blir alltid mer och därmed dyrare än vad jag tänkt från början..men men....kanske vore bättre om Danne handla..då kanske de inte skulle bli så mycket onödigt?

Ikväll ska jag laga mina älskade kycklingfiléer fyllda med soltorkade tomater och fetaost plus lite grädde. MUMS! sen blir det väl let´s dance final!

Nu lyssnar jag på melodifestival (hits?) och ska snart fixa lite mellis..man blir beroende av att äta ofta nu när man jobbar på dagis...frukost,lunch,mellis och middag..inte alltid nyttigt....:)

Hoppas ni får en underbar helg och att ni orkade läsa hela inlägget;) glöm inte skriva kommentarer och förslag på en ny hobby!

Puss och kram!!!!!!




Texten på bilden var redan där...den är inte kopplad till ngn annan än till mig själv, min hjärna och mina tankar....kram

Kommentarer
Postat av: Stina

Haha du får göra som jag å sitta å sticka eller virka på raster och kvällar :-) och ja, jag orkade läsa hela inlägget ;-)

2010-03-27 @ 15:44:55
URL: http://parkerarsnett.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej!



Vi har fiskar. Det är en bra hobby. Den kan man göra hur avancerad som helst eller bara låta den i princip sköta sig själv. Så när man för svackor är det helt ok. De dör inte för det. Sen är det vackert att titta på, förbättrar luftfuktigheten i hemmet samt att det porlande ljudet lugnar.



Kram

2010-03-30 @ 08:42:54
URL: http://robotteknik.blogspot.com/
Postat av: Linda

Hej vännen. förstår att du är frustrerad just nu och jag ville bara säga att du jättegärna får komma hit när som helst.Jag kommer som sagt vara hemma en hel del framöver och skulle nog behöva en hobby själv, du får självklart låna lilla pyret när du kommer :)Puss o Kram

2010-03-31 @ 19:56:01
Postat av: Fatima

Hej vännen,

Jag förstår dig verkligen. Jag slits oxå mellan oro och hopp om att få stanna kvar på Ängsbacken. Börjar verkligen känna mig som en i gänget där nu. Jag håller tummarna för både dig och mig. Klart de vill ha oss kvar, eller hur :)

Vet du om det blir nån träff med tjejerna snart? Skulle kanske följa med på vårruset i maj, om du hänger på såklart ;P

Puss och kram å glad påsk!

2010-04-01 @ 17:16:07
URL: http://misssnoopy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0