Denna ångest

Är hemma idag oxå...å var egentligen ganska pigg imorse de som var fel då var väl att båda ögonen var helt igen kletade så Danne fick leda mig till badrummet:) MEN Nu när jag varit uppe en stund är jag halvdöd igen....hostar, ögonen rinner och näsan är helt igen täppt!!! Och så är jag så himlans trött..
Ändå kommer denna ångest..hur ska jag göra imorrn?ska jag jobba? eller ska jag kanske stanna hemma en dag till för att verkligen bli helt bra...risken med att gå tillbaka för tidigt är ju att man kan bli sjuk igen....försöker att inte bara tänka på mig själv...barnen å de andra fröknarna kan ju oxå bli smittade plus att jag antagligen inte är någon snäll fröken om jag inte mår bra...då finns väl risken att jag blir arg lättare eller ännu värre att jag inte orkar bry mig å ta hand om dom jag är där för...

Det finns de som stannar hemma för att de har ont i en tå utan att få dåligt samvete...Jag säger inte att de e fel heller men jag får jämt dåligt samvete om jag inte befinner mig där jag vet att jag borde vara...men samtidigt så brottas jag med alla tankar i skallen...självklart vet jag att stället inte rasar ihop om inte jag är där..men bara känslan av att inte vara där ger mig ångest!!! Samtidigt är det som sagt inte ens säkert att jag skulle orka vara där om jag var där..men då skulle jag iaf vara där....

Varför är det lättare att lyssna på andra än på sig själv...fast de är iofs inte heller alltid så lätt...Både min kära mor och min kära sambo säger att jag ska vara rädd om mig och stanna hemma en dag till....MEN tänk om ja mår bättre imorrn då..och egentligen hade orkat jobba...

Jaa som ni märker har jag en del att brottas med...jag har en timme till på mig innan jag måste höra av mig till jobbet....blääääää!!!

kram

Kommentarer
Postat av: frida

hur blev det? ja hoppas du sa att du skulle vara hemma... man kan inte rå för att man blir sjuk och som du säger så är det ju inte säkert du skulle göra bra ifrån dig...:) Tänk om en liten 1-2åring får dina igenkletiga ögon, ne stanna hemma, pyssla om dig själv o slipp smitta... det är ju bara bra om du känner dig piggare imorn o tycker att du kunde klarat vara på jobbet, då slipper du vela o känna efter hur du ska göra dagen efter :)

Krya på dig!

2010-02-02 @ 13:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0