Ångest...

Har haft ångest hela helgen ang nycklarna jag glömde i fredags..tycker fortfarande att det är super klantigt gjort av mig!!!
Hur som helst har det varit en helg helt i vilandets tecken..försökt att bli frisk..och igår kväll bestämde jag mig för att åka å jobba idag...hade ont i halsen å väldigt täppt men hey det har aldrig hindrat mig förr....de hade även börjat rinna ur högra ögat men jag tänkte inte så mycket på de utan gick å la mig tidigt för att orka upp å öppna på dagis imorse...

Vaknade till vid ett tiden inatt å fick inte upp mitt öga..de gick bara inte...tog i allt jag kunde men de satt fast...gick upp å skulle kolla vad felet var och heja vad var det var (haha rolig mening) runt ögat och i ögat...tvättade rent med ljummet vatten och gick å la mig igen...vaknade en timme senare å samma sak igen.....då väckte jag Danne så han fick se...han såg ut som att han hade sett ett spöke..haha! hur som helst bestämde jag mig då för att stanna hemma idag...

Då kom nästa ångest..att behöva ringa å väcka en kollega som var tvungen att åka å öppna...det tog emot ka jag säga...så ja ställde kl på 04.55 och gick upp gjorde rent ögat och ringde till M hon svarade andra gången ja ringde...skönt att hon var så förstående och snäll! Hon skulle gå upp och åka å öppna...men som sagt så får ja dåligt samvete..ångest! känner mig så taskig..och ligger å funderar på de hur länge som helst...usch för detta dåliga samvete...samtidigt som jag vet att jag måste ta hand om mig själv...annars blir förkylningen bara värre eller så tar det ap lång tid innan den går över....Fick även höra igår att en annan kollega på min avdelning oxå är sjuk idag..så jag hoppas verkligen att allt löste sig för Stina....att de fick in vikareier.....
Nu ska ja nog titta lite på en film....har dragit fram soffan så den nästan står i tv:n..för jag kan inte ha linser nu så ja ser ingenting..använder ett par gamla glasögon men ser typ inget i dom heller....Måste ta mig i kragen å köpa nya...mina nya (som ja köpte för ett år sen) låg ju i väskan som blev stulen i turkiet i sommras...

Nu ska jag ringa till jobbet å säga att jag antagligen blir hemma imorrn oxå....lika bra att vara hemma två dagar å förhoppningsvis bli frisk än att vara hemma en, jobba en och sen bli hemma igen...kom även å tänka på mina nyckar...hoppas de har kommit till rätta så att de finns på min avdelning nu...jaja de fixar sig väl...


Hoppas allt är bra med er!?
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0