Ventilering...

Detta inlägg är endast till för ventileringen av mina tankar! OBS: i upprört tillstånd...och detta är min blogg och jag bestämmer vad som ska stå här!!! läs eller inte....

Haft en bra dag på jobbet, många av barnen var trötta så det blev en del gnäll..men med massa kramar och kärlek så blir det bättre efter en stund! Slutade kl 15 åkte hem, somnade på soffan...vaknade och iväg och träna!! så gött! härliga pass! Tisdagspasset är absolut det roligaste jag gjort på länge ( i träningsväg) dans, dans och dans! i alla olika former! så härligt att få fram sin dansanta sida igen;)

Innan träningen ringde jag till den där klumpen jag bor med på jobbet för att dels höra när han skulle komma hem och dels fråga om han kunde fixa lite mat tills jag kom hem från träningen. Javisst det kunde han ju så klart:) Avslutar samtalet med att säga " bra då säger vi så" då han säger "vadå?vad säger vi?" så får man ta allt en gång till....förstår att han är stressad på jobbet med jag ringer honom MAX en gång per dag...En sak till, vi har hittat ett hus, inget vi antagligen kommer att köpa men jag tycker att vi kan åka å kolla. Fick bilder och allt till mailen i söndags:) Han satt och skulle skriva tillbaka igår och säga att vi gärna kommer och tittar...jag trodde att han skickade mailet...idag får jag veta att han inte gjorde det..han fick ont i magen och struntade i det...GÖTT...

Kommer hem från träningen, ingen mat...istället en grinig kille som står å muttrar över att det ser ut som fan här hemma och att jag inte gör nått....okey...visst jag är slarvig ibland! MEN att jag inte gör nått alls tycker jag var väldigt orättvist sagt! Jag handlar, lagar för det mesta mat, tvättat det senaste gångerna, jag jobbar oxå heltid, jag ställer JÄMT upp för honom och följer med på han intressen..eller nu mera så accepterar jag iaf att han är iväg på olika saker.. då kände jag att vi  kanske kunde diskutera det jag blir ledsen och arg för oxå då när vi ändå är igång..men neeee just det  DET ÄR INTE SAMMA SAK!

Att jag blir irreterad över att det jämt är trav, dator eller nått som rör trav..eller som tidigare idag att han inte lyssnar och tar in vad jag säger....men jag ska lyssna direkt han har nått att säga...när han gnäller...men när jag tycker nått är jobbigt så är det bara "trams" eller så får man till svar " nej så är det ju inte".... Ikväll hade vi även tvättstugan kl 19 tydligen (jag visste inte om det) jag kommer hem från träningen halv åtta, han har hämtat nyckeln men inte gått ner med tvätten...när jag frågar varför säger han bara att han inte visste om jag ville ha tvättat....nehe men man ser väl om tvättkorgen är full eller????

Jajaja lite små sur är jag allt, lite gnällig och lite ledsen, kanske även lite tjatig ibland.....take it or leave it!

Hoppas att jag återkommer imorrn med ett roligare inlägg...nu verkar det nästan som att maten är på gång....

sorry....

ORDBAJS! ( uttryck lånat av Stina)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0