semester!:)

Kan knappt tro att det är sant...har jag redan jobbat i över fem veckor!? hur gick det till? Hur som gjorde jag mitt sista pass (iaf innan semestern) idag...känns alltid skönt att gå på semester men samtidigt trist...kommer sakna mina gammla tanter och gubbar och mina goa jobbarkompisar! Speciellt Tanja,Sonja och Lisa! Men förhoppningsvis så ses vi igen i aug....

Ikväll ska jag ha en sk "ta hand om mig själv kväll" Danne är på travet med en kompis och jag valde att stanna hemma då det blir trav i stort sett hela helgen...Jag ska iaf slappa framför tv:n, käka god mat, packa och kanske käka nått gott dvs chips eller godis....och så ska ja snart gå ner å köpa mig en tidning som ja kan slappläsa innan jag släcker lampan ikväll:)

Pratade med läkaren för ett tag sen för er som inte vet det. Ska hålla mig ifrån gluten nu ett halvår för att sen göra om alla tester. Och redan nu känner jag faktist resultat:) Ja har iaf mått bättre i magen de senaste dagarna när jag inte käkat nått som innehåller det. Men att käka mat utan gluten betyder bland annat inga goda baguetter,en del godis kan ja inte äta, ingen pasta och så måste man ju läsa på allting i affären för att lära sig vad som innehåller mjöl och vad som inte gör det...men men som sagt det finns de som har det MYCKET värre än så här...så med lite träning så ska detta bli så bra så bra!

En fråga...är det ngn som vet om mc donlads har glutenfria bröd till hamburgarna? de borde de väl ha...eller!?:)

Nee nu ska jag börja min kväll:) Ska fundera på vad ja ska packa ner....alltid lika svårt...imorrn åker vi ner till Skara och på söndag vidare till kusten eller till Jönköping beroende på vart mamma och Pelle befinner sig. Sen är vi hemma igen på tisdag kväll....mellan landar några dagar och sen åker vi till TURKIET!:)

Sköt om er! Puss och kram




Kommentarer
Postat av: frida

ja mcdonalds o max har glutenfritt bröd. Du vet att du får bidrag till glutensaker som pasta o så, det är ju snuskigt dyrt med sånt, helt sjukt...

här är en bra sida du kan bli medlem på, man får bl.a en bra tidning och ganska mycket rabatter. (frågade ut min kompis julia lite, hon är också glutenallergiker). kramar

2009-07-16 @ 22:12:58
Postat av: frida

oj glömde skriva sidan... :) här kommer den



www.celiaki.se

2009-07-16 @ 22:15:01
Postat av: Anonym

Gullig du e !! Kommer sakna dig med =) men som sagt vi lär juh ses framöver el hur ? Vad skönt att det går åt rätt håll med magen ... Njut av ledigheten nu och jag hoppas du får det jättebra på din sem ..Bamsekram !! / Tanja

2009-07-18 @ 14:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0