Utmaning om äcklig mat...

Here we go.....

Jag har blivit utmanad av Ann-Sofie ( pz2.blogg.se)

Utmaningen går alltså ut på äcklig mat...man ska skriva vad den man fått utmaningen från inte vill äta, och då berätta vilket av det man själv skulle kunna tänka sig att mumsa på.

Sen ska man då själv skriva ned 5 maträtter man själv aldrig skulle äta.

Ann-sofies lista

1 Ärtsoppa- vidrig lukt, vidrig smak och fullkomligt oätligt!
2. Svamp-kul att plocka vidrig att äta.
3. Ägg- slemmigt och läskig lukt.
4. Kokta grönsaker- grönsaker ska knapra när jag äter dem tack.
5. Mannagrynsgröt- passar bebisar inte fullvuxna.

Av Ann-sofies val skulle jag lätt välja att käka ägg, det är faktist hur gott som helst:) Även svampen och gröten skulle gå ner;)

Nu till min lista...
* Ärtsoppa, det är nått jag verkligen inte kan äta! Luktar förjävligt och äckligt!!
* Blodpudding...Utan närmare beskrivning
* Lever i alla dess slag...
* Ludfisk...fisk är ingen hitt oavsett...men ludfisk ucshhhhhh...
* Skulle aldrig kunna äta typ hjärta,testiklar osv...(kväljningar redan nu)....

Utmanar två nya bloggare till detta:)

Kristin - snowseesblogg.blogspot.com
Frida - fridayazdany.blogg.se

Lycka till:) Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är ludfisk? heter det inte lutfisk..?

2009-02-22 @ 13:36:51
Postat av: Ann-Sofie

Jag tycker ludfisk var ett passande ord på detta tema =) Tack för att du antog utmaningen, det var kul att läsa=)

2009-02-22 @ 22:00:40
URL: http://pz2.blogg.se/
Postat av: frida

å äntligen en rolig utmaning...:)

2009-02-23 @ 13:11:18
URL: http://fridayazdany.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0