Hemma igen...

Kom hem igår kväll efter en toppen helg....okey det känns lite fel att säga så då anledningen till norrlandstrippen var en begravning....

Fredagen bestod bara av massa bilåkande...blev rätt segt i längden...12 timmar tog det men sen var vi framme i lilla Mörttis:) MASSOR med snö och mina älskade släktingar. Alla var där:) Vi käkade paj som faster Ann-britt hade gjort:) och sen snacka vi mest och kollade på let´s dance:) Sen när alla ville sova var det även dags för mig....jag sov i soffan i tv-rummet vilket gjorde att jag fick gå å lägga mig när ingen ville se på tv längre....

Vaknade vid halv sju på lördagen och gick upp då....duschade och fixade till mig...hann med det innan de flesta andra hade gått upp. Vi var 14st som skulle duscha så det var bra att jag gjorde det tidigt. Käkade lite frukost och sen åkte jag med Ann-britt och Per till kyrkan lite tidigare än de andra för att prata lite med prästen och ställa i ordning med blommor och sånt. Klockan 14 började begravningen och jaa jag kunde inte hålla mig från tårar. Det var en fin begravning men en mindre bra präst. Han satte punkt på helt fel ställen vilket gjorde att det lät väldigt konstigt det han saom min lilla farmor. hmm...
Minnesstunden bestod av smörgåsbord och massa folk, jag utgick ifrån att de jag inte kände igen va kusiner antingen till mina fastrar eller till farmor. Alla sa att jag hade växt och blivit så stor....jaaa det var väl tur det... eller?
Kvällen bestod av mys och melodifestivalen...även om den inte va särskilt bra alltså....men blev glad för att Alcazar gick vidare iaf.

Söndagen gick jag även då upp vid sju tiden...jag, bror och fastrarna delade det sista efter arvet dels efter farmor och dels efter deras faster. Fick med mig lite mer saker hem än vad jag kom dit med....men men så är det väl alltid. Vid lunch åkte jag, mammi och Jens in till stan och till Anita och Roland, mycket trevligt:) Fikade lite...sen satt vi mest och prata och jag pluggade lite innan det var dags för middag. Jätte god marinerad fläskfilé med potatismos som bestod av massa saker blev det:) MUMS! sen var det i stort sätt dags att sova....

Måndagen betod av bilresa hem...12 timmar i en bil igen...kroppen var lite mör när jag kom hem. Ni anar inte hur skönt det var att sova i min egen säng i natt!!! Sov som en stock.
Idag Tisdag var det dags för plugg igen...va på studiebesök på fm och sen åkte jag å Kristin hem till henne och skrev klart redovisningen för imorrn. Sen äntligen träning igen...gick så där...va så himlans trött. Nu har ja pluggat lite grann, förberett maten och snart kommer bror, har lovat att köra hem honom efter ett hårt träningspass.

Hoppas ni har det bra och att ni haft en bra helg!?
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0