Kvällen

Kvällen ser ut som följer...mys framför tv:n med mig själv;) hehe plus lite godis som jag unnade mig idag...tycker är det får vara okej idag....av personliga skäl;)! Ska iaf ligga å mysa i soffan med en filt å som sagt massa bra tv...och som jag glömde i förra inlägget så är det juh även so you think you can dance ikväll....hur kunde jag glömma det???? Orkar nog inte se hela..det slutar inte förän 23:45....och jag ska upp hyfsat tidigt imorrn....jag behöver mina ( minst) 8 timmar....

Ha en trevlig kväll nu! Sköt om er! KRAM

***********************
P.s I love you..
***********************


Kommentarer
Postat av: Kristin

Har också en TV-kväll fast utan godis. :)

Känns konstigt att knappt plugga... får känslan av att jag missat ngt då. Hrm..



Ses i morgon! Kram!!

2008-09-16 @ 19:51:53
URL: http://snowseesblogg.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

Har förträngt vilka böcker man behövde, men minns att det var många... De går igenom det första dagen vilka man ska läsa beroende på hur stora barn man vill jobba med.

2008-09-17 @ 06:25:17
URL: http://pz2.blogg.se/
Postat av: Kristin

Hej!

Detta svar fick jag ang valbara böcker:

Hej



Kursansvarig för kursen är sjukskriven, så ditt mejl har nog blivit liggande i en ovittrad mejlbox. En del av den litteraturen är, som du redan misstänkte, mer riktad mot förskolan och andra mot skolans tidigare år:



Andersson, Peggy; Berg Svantesson, Elisabeth; Fast, Carina; Roland, Katarina; Sköld, Majken (2000)

Spökägget

Stockholm: Natur och Kultur, 72 sidor, (valbar)(skolan)



Domenkovic´, Kerstin, Eriksson, Yvonne, Fellenius, Kerstin (2006)

Läsa högt för barn

Lund: Studentlitteratur, 158 sidor, (valbar)(förskolan)



Folkesson, Anne-Mari (2004)

Datorn i det dialogiska klassrummet

Studentlitteratur, Lund, 150 sidor, (s 61-154, ca 95 sidor), (Valbar) (skolan)



Lagrell, Kerstin (2000)

Växa i skrivandet. Svenska i utveckling nr 15. FUMS Rapport nr 199

Uppsala universitet, 62 sidor, (valbar)(skolan)





Eriksen Hagtvet, Bente & Pálsdóttir, Herdis (1993)

Lek med språket

Stockholm: Natur och kultur, 202 sidor, (s 25-72, s 73-156, 157-212, ca 175 sidor), (valbar) (förskolan)





Myndigheten för skolutveckling (2007)

Att läsa och skriva. En kunskapsöversikt baserad på forskning och dokumenterad erfarenhet

119 sidor, ( s 7-22, s 45-69, s 73-98, s 107-114, ca 70 sidor ),(s 22-30, 36-42, 115-117, ca 20 sidor (valbar)), http:// www.skolutveckling.se (skolan)



Pramling Samuelsson, Ingrid & Sheridan, Sonja (1999)

Lärandets grogrund

Lund: Studentlitteratur, 141sidor, (s 71-82, ca 10 sidor), (valbar)* (förskloan)



Strömquist, Siv (2007)

Skrivprocessen. Teori och tillämpning

Lund: Studentlitteratur, 171 sidor, (valbar)

(skolan)



Så då väljer du de valbara för förskolan om det är förskolan som intresserar dig mest. Och ja, de övriga böckerna, som inte är valbara är gemensamma och obligatoriska för alla.



Frågan om gruppindelning kan jag inte svara på. Vi brukar göra gruppindelningen vid introduktionen, men sist jag var inblandad gjorde vi inte det, så Ingela du kanske kan prata med Madelene om att göra gruppindelningen på plats på intro- så slipper hon ju också ändra en massa som sist.



Hälsningar



Eva



Försökte maila men det gick inte.

Ses snart!

KRAM!

2008-09-17 @ 08:48:37
URL: http://snowseesblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0