Tjugohundraåtta...

Året närmar sig som bekant sitt slut och här är en resumé av mitt år i stort. Skriver detta mest för mig själv, men blir så klart jätte glad om ni orkar/vill läsa allt:)

Januari: Bestod våra liv fortfarande av en hel del pendlande, då Danne jobbade och spenderade veckorna i Fagersta. Jag bodde kvar i vår 2:a och pluggade i stort sätt hela tiden. All min lediga tid var jag hos Danne. Januari var och är fortfarande den månaden som både jag och Danne fyller år. Vi hade en trevlig födelsedagsfest, med en ev repris nästa år 2009...Det var även i denna månad min mamma blev lycklig igen, då hon träffade Pelle.

Februari: Det starkaste minnet jag har från feb är att jag fick hem min Danne igen, han fick då jobb i Örebro! Finns inte så mycket mer tankar lagrade om denna månad...antar att den var full med plugg.

Mars: Min älskade bror lämnade trista Sverige den 4 Mars för att spendera 2 månader på Hawaii, jag var för övrigt inte alls avis ;). I denna månad gjorde jag även mitt sista sjukhusbesök för min arm, som jag tyvärr aldrig fick något riktigt svar på vad det var. De sa bara att det inte var Cancer...och det var ju bra! men hade vi någonsin ens trott att det var de??? 

April: En månad som jag ser tillbaka på med en gnutta nedstämdhet. Tittar i min kalender och ser att den bara bestod av plugg, jobb, fotboll och ännu mera plugg. Det är då man måste påminna sig om att man är ung och ska ha kul. Det var även i April som våra vänner fick tvillingar och jag och Kristin gick milen en gång för alla och blev himlans bra vänner, det gör mig glad! Jag och Danne firade vår 2-åriga förlovningsdag den 30 med god middag på Björnstugan och majbrasa vid slottet. Det var i April Örebro Volly tog Sm-guld. 

Maj: Bror kom äntligen hem från sitt äventyr på Hawaii. Jag fick träna mina "barnkunskaper" genom att hålla i Amandas barnkalas. Jag träffade tvillingarna för första gången. Maj var även månaden som jag och brudarna tog oss igenom vår-ruset! Även detta i repris 2009 va!?

Juni: Sommarlov = Sommarjobb....men inget plugg iaf! Bror tog sin efterlängtade student, som var en underbar dag med fint väder, massa vänner, släkt och det viktigaste av allt, han var så lycklig! och jag mådde så bra av att se det! Det är ju sånna där speciella dagar som saknaden efter vår pappa är som störst! Denna månad var även Frida och Saga på efterlängtat besök. Vi fick även prova på "föräldralivet" ett par dagar då Amanda bodde hos oss. Vi lekte på lek och bus landet och käkade mängder av makaroner och köttbullar! Midsommar spenderades i goda vänners lag hemma hos Sus med grillning och kubb. Månaden då fotbolls EM dominerade på tv.

Juli: Semester! med bad god mat, vänner och släkt. Jag uppfyllde ett av mina mål för 2008 genom att ta mig/oss en tripp upp till Skellefteå för att hälsa på släkten! Även en kort visit hos Frida i Luleå han vi med!

Augusti: Återigen jobb, men en super trevlig par weekend i Göteborg med Nattis och Johan styrde vi oxå upp! Blev god mat, shopping och Liseberg för hela slanten!och trevligt sällskap så klart!!! :0)

September: Skoldags igen....kunde man vara mindre motiverad än vad jag var då? och är iofs fortfarande...men kämpade på med de tråkiga svenska kurserna då och nådde ett VG! En trevlig tillställning på Lanna herrgård vill jag minnas då tvillingarna döptes. den 17 var jag på världens bästa konsert! nämligen Coldplay i globen! mäktigt och ett minne för livet! I sptember började jag även träna och var fruktansvärt stolt över det! 

Oktober: Första helgen i Oktober spenderades i stockholm med Danne, Fredrik och Carita. På schemat stod det hästauktion ...jag är som ni säkert redan vet inte lika stort fan när det gäller trav som Danne, men denna helg var helt okey. Åkte därifrån som hästägare till det fina stoet "Nuärejuligen". Namnet kvarstår än idag....:o)
Denna helg åkte även bror tillbaka till Hawaii och mamma och Pelle åkte till Spanien i två veckor. Oktober var även månaden då en långvarig förkylning och bihåleinflamation drog igång. Trots att jag var sjuk blev det en sthlms tripp med tjejerna! En mysig dag blev det. Samma dag fick jag även mitt andra extra jobb som ledsagare!

November: Åter igen en månad med plugg, mattekursen tar sin början och fredagskvällarna bestod av "Idolmys". Jag och Nattis återupplevde gamla minnen genom att åka och titta på danstävling i Arboga. Jag saknar dansen och mina danstjejer det är en sak som är säkert! November blev det även många ensamma dagar och nätter då Danne var borta mycket med jobbet. Överlevde för att jag viste att denna gång var det verkligen bara tillfälligt.

December: Vi hade julbak med brudarna, en mysig dag som bör upprepas nästa år. December är månaden då jag fortfarande kan vara stolt över att träningen fortfarande håller i sig! och jag har blivit stark:o)! Det har varit massa plugg för att slippa plugga under "jullovet". Jag och Kristin skrev klart arbetet som ska vara klart i Januari. Det var bra jobbat! En sjukt mysig helg i Göteborg hann vi också med till slut. Bara jag ocg Danne! mys, Liseberg och god mat styrdes upp. Precis vad jag behövde! Julafton bestod av jobb och middag med familjen. Och idag då...årets sista dag ska spenderas i Lanna mrd 3 rätters och trevliga människor! Vi håller på med förrätten nu...försöker oss på kräftsoppa! det luktar väldigt gott iaf...får se hur resultatet blir.

Gott nytt år på er! och tack för att ni orkade ta er igenom mitt år:)

Nyårslöfte? hmm jaa att fortsätta träna och sen har jag några fler, men de behåller jag för mig själv....som en hemlighet.... :o)

STOR KRAM TILL ER ALLA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0